Wednesday, May 6, 2015

Nasi Goreng -Xi'an, China


Selamat bersahur semua... Arini cam rajin pulak nak update. Nasi goreng ni... Mengimbau kenangan di Xi'an, China. Telah berksempatan pegi ke sana semasa musim sejuk Disember yg lepas. Alhamdulillah... Ade byk sbnrnya cerita nan share. Salah satunya... 
"Fried rice with green chilies & beef"
Cari punya cari kedai makan sepanjang Muslim Quarter kat sana. Last2 nampak nasi. Perghhh!!! Laju giler masuk kedai tu. Sebabnyaaaa... Jumpa nasi. Pastu, kedai dia ade traditional heater... Pastu lg kedai dia ade menu in englsih.... Hahahhahaha ... Brp hari x mkn nasi wehhh masa tu. Jmp nasi cam jumpa emas. Kat sana byk mkn mee tarik semata2... Bila smp menu yg dipesan. Taraaa... Ni la dia. Sedap. Terkujat tgk cili byk giler. Bila tgk2... Owh! Capsicum je pun. Tapi portion byk giler. Pastu dia dtg serve kite dgn clear soup yg agak kuat rasa halia & lembu. Best2... Abes je dlm mangkuk. Dia tuang lain... Nampak kan. Permainan nak minum sup free. Kikikikiki.... 



Ini adalah nasi goreng yg dimasak sndr td. Baru lepas sahur... Hehe

Tuesday, May 5, 2015

Tempahan Kek - Melaka


Alhamdulillah... Cuti hujung minggu yg panjang... Siap dah semua tempahan2 kek spjg minggu ni. Adehhh... Mau rehat jap. Antara sebab knp jrg update blog. Huhu... 
TQ kawan2 yg order ��

Thursday, April 16, 2015

Piala Sultan Azlan Shah 2015

Alhamdulillah... Berjaya gak misi tgk hoki Piala Sultan Azlan Shah 2015 kat Ipoh tahun ni. Kali ni de geng nak p sama dr sini. Drive smp Ipoh... 5 jam gak woooo... Letih hokay... Walaupun Malaysia hanya berjaya mendapat tempat terakhir. Tapi kami tetap hepi


Sunday, September 7, 2014

Nasi Goreng Kampung dan Petai


Lama sungguh terabai blog ni... Cita2 tahun ni nak selalu bersiaran. Haremmm... Kikikikiki.... 
Nasi goreng kampung ni... Masak smlm kot. Skrg ni kerap la mkn menu ikan bilis. Sebabnya bbrp hari lepas terbeli 2 pack ikan bilis. 200g dgn 500g. Hamekkk!!! Tatau brp lama nak abes. Kena la rajin masak nampaknya. Special nasi goreng ni. Buat pedas2 boh cili api byk2 boh petai. Hehe... Masyukkk

Friday, June 20, 2014

Tempat Menarik Di Kuala Terengganu

Assalamualaikum dan salam sejahtera... 
Hari ni bersiaran drpd lappy... Lama gilos lappy ni dok sesajer... dok lepak jek. Baru balik outstation dari Kuala Terengganu. Sambil keje dpt le gak jalan2 sket. Maklum je bila malam, ape pun x leh nak sopink sesangat. Tengok2 je dah le...  hehe

Pemandangan dari Bukit Besar, Kuala Terengganu
Kat mana bukit besar ni??? Perasan tak kalau kita dari Kota Bharu, Kelantan yang ada tulis Allah Peliharakan Terengganu. Yang atas tu kan ada menara Telekom ngan TNB. Naik atas tu la... dari jambatan Sultan Mahmud tu dah boleh nampak bukit ni kan... Jambatan tu adalah sebelah kiri gambar ni :)


Wall art painting
Jalan2 kat Kampung Cina lepas abes meeting, jumpa lorong2 yang dihiasi dengan lukisan2 cantik ni... Cantik sgt rasanya... dengan kerusi lama... berseni sungguh


Old Signboard


Old Postbox


Batik Terengganu
Kreatif kan... teruja bila lalu bawah kain2 batik ni... dorang jahit cantumkan... pastu wat cam atap gitu... rasanya xde fungsi lain. cuma utk bagi cecantik je pun... 


Beautiful Umbrella
Masih di lorong2 sekitar kampung cina... jumpa pulak lorong yang ada payung cecomel ni... hohoho... sgt cun la... cuma payung2 ni tidak la colorful like a rainbow pun... kalau campo warna ijau ke... konpem lg cun. Hehehee.... Kat mana kampung cina ni? Ermmm.. kalau kita lalu dpn pasar payang... kita amek jln lurus, jgn belok ke kiri... lurus je tu la kampung cina kat kuala terengganu tu... Jom jalan2 lagi

Friday, June 6, 2014

Sup Ceker


Menu buka arini... Sup ceker @ kaki ayam... Teringin nak mkn lembut2... Kunyah2... Gigih p cari smp 3 tempat. Memula p jusco. Xde. Huhu... Last p kedai dkt ngan rumah. Adeeee.... Hepi2... Tgh2 buka sembang kat group wassup... De sorang minah tu tya. Buang kuku x msk? Perghhh!!!! Soklan apekah itu??? Rasa cam skolahkan dia je. Tp ai skolahkan halus2 je la. Dia lak jenis bukan paham pun org dok perli. Muahahahaaaaa ... Lemau sgtttt. Vimvooo sgt. 

Tuesday, June 3, 2014

Sambal Sotong & Petai


Juadah berbuka puasa arini... Sambal sotong ngan petai. Aritu masa otw blk rmh. De org jual petai tepi jalan. Kali ni besar2 lak matanya. So rembat la. Minggu petai sedunia. Selang 2 hari msk petai. Smlm sambai ikan bilih. Arini sambai sutun lak. Hehehe...  Ade sambal laju sket mkn. Sbnrnya cari udang td kat kedai. Xde lak. Nyonya2 baba2 suka dgn sutun. Nak cepat ceritanya. Minyak pun xdan nak tos. Huhu... Layannnnn... 

Monday, June 2, 2014

Colorful of My Life


Tonite dinner... I'm a vegetarian today. Huhu... Lamanya x wat kemunculan. Ahjumma sgt busy. Huwaaaa... Tp masih terurus... Urusan cuti2 tetap ade juga. Tq fmly & kwn2 yg memahami. Utk tahun ni... Meh nak list yg dah p. 
Januari: Perlis & Kedah
Mac: Bukittinggi, Pahang
April: Jakarta-Bandung, Indonesia
Mei: Pulau Pangkor, Perak
Jun: Terengganu

Akan dtg punya list... Huhu
Julai: Ho Chi Minh City, Vietnam
Disember: Xian-Shanghai-Suzhou-Hangzhou, China

Hohohohho... Hingga jumpa lagi

Berkaitan juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...